Kimse Yokmu hayır paralarını okullara aktarıyor

Bizi hemen Okul düşmanı ilan edecek olanlar önce yazıyı okusunlar.

  Okul yaptırmak devletin işidir. Milli gelirin kişi başına 10 bin dolara yükseldiği (!) Türkiyemiz’de devlet küçük bir köye okul yaptıramıyor mu? Okul yapmak niçin hayır kurumuna düşsün ki? Erzurum’a kış sporları için Trilyonlar harcayıp her yerde gururla söyleyenler minicik bir okula para mı bulamadılar?

İşte bizim itiraz edeceğimiz nokta burası. Belki de dişinden tırnağından arttırdığı parasını sırf bir fakire elbise, bir garibana aş olsun, Gazze’deki bir evsize çatı olsun, Afrika’daki bir açın karnını doyursun diye sadaka verenlerin parası neden bu okullara harcanıyor?

   Yüzlerce dükkâna yerleştirilen sadaka kutuları ile toplanan paralar neden amacına uygun kullanılmıyor?

   Bakın mesela o para yerinde kullanılıp Gazze’ye Aktarılmış olsaydı 184 yetimin bir yıllık masrafı karşılanmış olacaktı.

   Sudan’da başlatılan katarakt kampanyasına aktarılsaydı 1536 kişinin gözü sağlığına kavuşacaktı.

   Okul açmayı hayır sayan Kimse Yokmu Derneği acaba Türk okullarına veya Türkiye’deki kolejlere de para aktarıyor mu? Akla bu soru geliyor. Çünkü okul yapımını bir hayır sayarak sadaka paralarını aktaranlar kendi okullarına ve yayın organlarına da aktarmaktan çekinmezler. Umarız böyle değildir ama yapılan bu hareketin çok yanlış olduğu kanaatindeyiz.

www.ismailaga.info

18 responses to “Kimse Yokmu hayır paralarını okullara aktarıyor

  1. Çok yerinde bir tesbit. bu şekilde medya organlarının zengin olması içten bile değil. evet çok dehşet bir ayrıntı aslında. Türk okulları, diyalog faaliyetleri felan Kimse Yokmudan istifade ediyor olabilir

  2. Değerli kardeşlerim Kimse Yokmu derneği bir Fethullah Gülen projesidir. Belki sağa sola göstermelik yardımlar yapılıyor gerçekte ise kendilerine büyük bir kaynak sağlıyor. en azından ben böyle düşünüyorum saygılar

  3. kaç kurus verdinizde elestiriyorsunuz ? Deniz fenerinede laf atanlar 5 kurus vermiyor ama masallah dilleri oklava kadar uzuyor..

  4. ben kimse yokmunun sudanda yaptıgı yardımlara şahit oldum. türk kolejlerinde okuyan çocuklar kermes yapıp topladıkları parayla katarak ameliyatları yaptırdı. şimdide 7000yetime sahip çıkma projesi başlattılar. türk okullarının yardımıyla kimse yokmunun elinden sudanlı yetimleri okutup meslek sahibi yapmak istiyorlar. kimse yokmunun özellikle kocaeli şubesi bu konuda aktif. biraz araştırın türk okullarının ve kimse yokmunun yardım isteyen herkeze nasıl el uzattığını görürsünüz.

  5. selamün aleyküm, allah aşkına efendi hazretlerimizin bir kişi yada cemaati açıkca kötülediğini duydunuzmu, efendi hazretlerini ve bütün cemaati temsil eden bu site çok dikkatli olmalı. müminler arasında fitne çıkarmak en çok efendi hazretlerini üzer..

    • Bizim maksadımız kötülemek değil aziz kardeşim. Diyoruzki; Erzurumda trilyonları yatıran devlet bir okulmu yaptıramamış? Biz bunu soruyoruz, buyrun cevap verin!

      • Selamün aleyküm,devlet yapamazmı mantığı ile hareket edersek hiçbir yardım hareketi yürümez,bir köydeki bütün çocuklar her gün okul için komşu köylere gitmesin diye kimseyokmu derneği okul yaptırmış. Bu mesele bu derneği destekleyenleri rahatsız da etmez.. Zaten gazetelere geçmiş, açık bir durum var.kimi kime şikayet ediyorsunuz.. Ayrıca bizim bir derneğimiz kurslara yardım etse bunu Samanyolu kötüleyerek duyursa biz ne hissederiz…

    • s.a kardeş doğruları söyleyince neden cemaatleri kötülemek olarak algılanıyor anlıyamıyorum adamın hatası varsa bunu düzeltin Emr-i bi’l ma’rûf ve nehy-i anil münker yani iyiliği emretmek kötülüğü engellemek gerek eğer ben bu cemaatin içinde olmadığım halde destekliyorsam nedeni doğruları açıkça belirtmeleridir cesur kalem işte bu siteye Cübbeli Ahmet hocamıza denir sünnete ve ayete göre hareket etmeyen cemaatlerin İslam’a hayrı ne olur onlarla birlikte olsak bizide ateşlerine çekmezler mi

  6. MERHABA BEN SATI ABLAM İÇİN ARIYORUM ABLAMIN SİGORTASI İŞİ YOK EVİ AKIYOR 2 OGLU VAR EŞİ ÖLDÜ ÇOK ZOR DURUMDA 2SİDE OKULA GİDİYOR BULAŞIK YIKIYORDU MERDİVEN SİLİYORDU AMA ŞİMDİ ONLARDA YOK ONA ULAŞIRSANIZ MEMNUN OLURUM DEPREMDE EVİ YIKILDI 05385665944

  7. selam ben canan benim babamın amcası çok zor durumda lütfen bi yardım eli uzatın iki çocugunu kaybeti kendisi kanser hastası karısı sag göznünü kaybeti bi oglunun ayagını kestiler kızındada o hastalıgıda yalalıyorlar lütfen biriniz elinizi uzatmayın fakirler diye kimse ilgilenmiyorlar lütfen sizden yardım bekliyorum elinizi uzatın üçüncü çocugunuda kaybetmesin hepsi zor durumda kimse onları sormuyorlar lütfen elinizi uzatın o insanlara kimse yokmu derneği

  8. BEN GARANTİ BANKASINDA GÖRDÜM “OKUL YARDIMI” İLE KİMSE YOKMUYA YARDIM TOPLANIYOR. GARİBANIN PARASI “TÜRK OKULLARINA”

    • yalandan kim ölmüş. hergün sokağa çıktığımda görüyorumki senin gibi dar düşünceli insanların soyu tükeniyor. neden yardım kuruluşlarını bu kadar karalama gereği duyuyorsun. mü’min kardeşlerinin yaptıklarıyla övünmen lazım.

  9. ben bir nur cemaatinden olarak bu haberi yayınlayan arkadaşa şunu söylemeyi bir vazife bilirim. bak kardeşim bir cemaatin arkasından konuşmak öyle haberler yayınlamak kolaydıy. ancaaak kaç bin insanın vebaline girmek kolay değildir allah yardımcın olsun ne deyim kendine ne kadar güveniyorsan maşallah

  10. Kimse Yok Mu Derneği bir proje başlattığı zaman bu projeye özel bir kampanya oluşturur bu kampanya için yapılan bağışlar şartlı bağış kapsamında değerlendirilir. Şartlı olarak bağışlanan bu yardımlar asla başka bir kampanyada kullanılamaz.

    Bu okul için yapılan yardımlar başka bir kampanyanın ya da bağışın gelirleri ile karşılanamaz devlet tarafından bağışın her kuruşu denetlenmektedir ve bu denetim aylarca sürebilmektedir, çok titiz olarak kuruşuna kadar devlet tarafından incelenmektedir bu denetim sadece genel merkezi değil tüm şubeleri içerir ve tüm yıl boyunca sürebilir.

    Tavsiyem şudur. Derneği ziyaret edin çalışmaları hakkında bilgiler brifing alın hatta gönüllü olarak faaliyetlerine katılın yapılan çalışmaları yerinde inceleyin yardıma konu işlerle ilgili yardıma muhatap insanlarla yüz yüze konuşun onların hayatında meydana gelen değişiklikleri onların ağzından direkt siz duyun. Tüm bunları yaptığınızda sonuç sizi tatmin etmiyorsa eleştirinizi yapın hatta işin arkasını asla bırakmayın.

    Şu da bir gerçek ki siz bu yardımların tüm süreçlerini net olarak bilmiyor ve eleştiriyorsanız benim hakkıma girmiş olacaksınız çünkü ben Kimse Yok Mu Derneği gönüllüsü ve yardım severiyim defalarca yardım organizasyonlarına katıldım çalışmaları bizzat yerinde inceledim sizin yazdığınız ve eleştirdiğiniz konularla alakalı hiç bir boşluk görmedim. Sadece benim hakkım değil on binlerce Kimse Yok Mu gönüllüsünün hakkı söz konusu Allah Yardımcınız olsun.

    Bu işe devletin işi dersek Google ye bir yazın bakalım özel kuruluşlar bu işe ne kadar destek veriyor. Devlet yetersiz diyebilecek miyiz? tekrardan.

    Saygılarımla.

  11. Ben yardımımı İHH’ya yapmaktayım. Gazze’ye İsrail Devleti diyen bir yardım kuruluşuna güvenmiyorum.

  12. Deniz Feneri’ni bitirdiler, devlet sahip çıkmadı. Kimse Yokmu’yu parlatmaya çalışıyorlar devlet eliyle. Sebepler var, birileri nemalanıyor olabilir, para akımı kuvvetli çünkü.

Bir Cevap Yazın

