Dünyanın sakal tıraşı yapmayan tek berberi

Evet, dünyada bir ilk. Bütün dünyayı arasanız beklide bulamazsınız. Sakal tıraşı yapılmayan berber. Burası Fatih, Çarşamba’da bir berber dükkanı. Bu berberde sakala ustura vurulmuyor. Sadece düzeltme yapılıyor. Yani sakalı kazımak, jilet vurmak yok.

Neden?

Çünkü sakal, Efendimizin uzatın buyurduğu sünnetlerindendir. Bir çok alime göre sakalı tıraş ederek kazımak haramdır. Efendimiz bir hadis-i Şeriflerinde: “Sakalınızı uzatın, bıyıklarınızı kısaltın” buyurmuştur. Buradaki uzunluk ölçüsü insanın bir avucu kadardır. Yani sakal, el ile tutulduğunda bir avuç boyunda ise sünnet uygulanmış olur. Sakalın daha uzun olması kerih (çirkin) görülmüştür. Çünkü sakalını uzatan bir çok kesim vardır. Bunların sakalı ya çok uzun ve dağınıktır, ya da kısadır.

Zaten müslümanın sakalı hemen belli olur. Sakalı bir avuç miktarı, etrafı tertemiz, düzgün, bıyığı kısa… Hemen anlaşılır.

Kimiside işi veya ortamı gereği uzatamamaktadır ama haram işlememek için kazımamaktadır.

Evet sakalı tıraş etmek bir çok alime göre haramdır. Berberler bu vebali üstlenmemelidir. Çarşambadaki bu berber en güzel misaldir.

Eğer varsa tanıdığınız böyle yürekli berber, aşağıdaki yorum bölümünden yazın.

www.ismailaga.info

24 responses to “Dünyanın sakal tıraşı yapmayan tek berberi

  1. Benim tanıdığım berberde sakal tıraşı haram olduğundan usturayı değil berberliği bıraktı !!!

  2. selamun aleykum yureklı degıl sunnete muhalafet etmekten dolayı bend e berberlıgı bıraktım ve arasıra gıttıgım kuaforde sakal trası yapmıyorum

  3. Sakal tıraş etmedende berber dükkanı işletilir ama gelde adamlara anlat. Birde insanlarla tartışırsın, al başına belayı en iyisi mi hiç yapmamak

    • Allah (c.c.) hassasiyetinden dolayı mükafatlandırsın kardeşimizi.. İnşaallah bir gün sakalın yasak olduğu bir memleketi acı bir hatıra olarak yadederiz diyelim..

  4. Ya muhabbete bak siz harbi komedyen olursunuz ha. Faceye koyacağım bu sayfayı. Siz milleti güldürdünüz Allah’ta sizi güldürsün hemi :)))

  5. arkadaşın biri sakal bu memlekette yasak demiş, kim yasaklıyor sizin sakal bırakmanızı acaba? berber arkadaşlara da selamlar ederim, yukarıdaki muhabbetleriniz yakında komedi sitelerine düşer bence.
    yazık size, şu güzelim dini ne hallere getirdiniz…

    • Hangi memlekette yaşıyorsunuz ya da hangi gözlüklerle bakıyorsunuz dünyaya? Kamu kurumları sakallı kaynıyor da biz mi bilmiyoruz? Güzelim “din” demişsiniz kastınız İslam ise siz ne anladığınızı açıklarsanız İslam’dan ona göre mutabık mıyız değil miyiz anlarız. Ama yazdıklarınıza bakılacak olursa pek de ortak bir noktamız olması ihtimal dahilinde değildir. Komedi siteleri sizin gibilerin geyik muhabbeti yaptığı yerlerdir. “Geyik”lerin muhabbetinin insanlara bir zararı olmaz yapsın dursunlar. “Er yarın Hak divanında belli olur” Size de tavsiyem komedi sitelerinde vakit öldürüp kendi zararınıza işler yapacağınıza 3-5 sayfa faydalı bir kitap okuyun ufkunuz açılır , etrafınızdaki karanlıktan inş. bir nebze olsun kurtulmuş olursunuz.

      • evet, güzelim din derken kastetiğim islamiyetti. ama islamiyetten anladıklarım sizin anladıklarınızla aynı değil, bu konuda haklısınız… ben sakal keseni neredeyse küfürle suçlayacak kadar
        tozutmadım Allah’a şükür.

        komedi meselesine gelince, bu siteler genelde toplumdaki çarpıklıkların hicvedildiği yerlerdir ve maalesef cemaat olarak o sitelere bol bol malzeme veriyorsunuz… siz ne kadar ciddiye alırsanız alın, sakal kesmemek için berberliği bırakan birisine çoğu insan güler. sadece bu konu ile de sınırlı değil, sitenizde yayınlanan pek çok yorum, değme komedyenlere bile taş çıkartır. mesela geçenlerde okuduğum bir haberde kanal 7’de yayınlanan bir çizgi filmin karakterlerinden olan bir akrebin Ali ismini taşımasını Hz. Ali’ye hakaret olarak almışsınız. buna gülünmez de ne yapılır?

        İnanın bu kadar şeyi aşağılama amaçlı değil, durum tespiti için yazdım. ABD’de yaşayan CIA ajanı bir sözde tarikat liderinin ülkeyi yavaş yavaş ele geçirmeye başladığı şu dönemde İslami cemaatlerden böyle eften püften işler yerine daha dolu ve yapıcı çalışmalarla uğraşmalarını beklerdim ama ne yazık ki durum ortada…

      • Eften püften dediğiniz sakal ve sarık yüzünden nice alimler asıldı. Peygamberimizin en küçük (küçük derken en hafif manasında) süneti mesela yemeğe tuzla başlamak olsun, bu bizim için çok büyüktür. Kimse buna eften püften diyemez. Çizgi film çocukların beyninde uzun süre silinemeyen etkiler bırakır. Evet, Ali ismi büyük bir sahabe Efendimizin ismidir. Biz bu ismin bir akrebe verilmesini çok ama çok büyük bir terbiyesizlik olarak yorumlarız. Siz, şiilerin öküzlerine “Ömer” ve “Ebubekir” isimleri verdiğini de bilmezsiniz. Halifelere düşmanlık ettiklerinden bu isimleri verirler. Yani yapılan bazı şeylerde kasıt vardır. her şeye hüsnü zan ile baka baka bakılmaz bir hale geldik. Ondan bu manayı çıkartma, şundan şu manayı çıkartma, yanlış anlama, sizin içiniz fesat… Demek ki bir fesat biziz de herkesin kalbi temiz. Ariel Şaron ile yıkanmış…

  6. şiiliğin ne kadar ucube bir inanış olduğunu biliyorum ve diğer müslümanların bunlara benzememesini istiyorum.

    ayrıca eleştirdiğim şey sünnet değil, sünneti bu derece şekilciliğe indirgemeniz… evet sakal sünnettir ama sakalını keseni ya da çarşaf giymeyeni neredeyse islam dışı ilan etmek ne demektir?

    • Hayır bizim böyle bir söylemimiz yok. Bunu anlamak istemiyorsunuz nedense. Amacımız sakal, sarık gibi sünnetleri, çarşaf gibi kadınlar için elzem olan müstesna bir kıyafeti gündeme getirmek. Biz, adam öldürenin, zina yapanınbile kafir olmayacağını söylüyoruz. Günah olduğunu, haram olduğunu bilerek bunları yaparsa kafir olmaz, günahkar olur. Tövbe eder, pişman olursa affolur. Biz büyük günahlarda bile bu inanca sahipken kimse bize bu iddiaları yakıştıramaz.

  7. Bak güzel kardeşim öncelikle şunu belirteyim ben İsmailağa müntesibi değilim. Hatta dahasını da söyleyim hiçbir cemaate , tarikate de intisabım yoktur. Maalesef öne sürülen şartlar nedeniyle ben de sakal bırakamıyorum ama bu yaptığımın doğru olduğu anlamına gelmez. Allah (c.c.) beni affetsin. Bu sebeple sakal keseni küfürle suçlamak gibi durumum olamaz ki aksi olsaydı kendi kendimi itham etmiş olurdum. Burada benim size olan tepkim alaycı üslubunuza idi. “Komedyen” kelimesini kullanmanın kabul edilebilir birşey değildir. “Güzelim din” yaşanınca güzel olmaz mı? Ha şahsım adına ben yaşayabiliyor muyum derseniz açıkçası
    hatalarımın kusurlarımın haddi hesabı yoktur. Ama zerre miktarı
    dahi olsa İslam’ın şiarlarına riâyet etmeye çalışan kardeşlerimize saygımız sonsuzdur. Bu “a” tarikatı, “b” cemaatı, felan kimse için değişmeyecek bir tutumdur. Eleştiride de aynı üsluptayım. Her birisinin hatalı gördüğüm yönlerini söylemekten çekinmem. Nasıl ki başörtüsüne teferruat diyen kimsenin görüşünü yanlış buluyor isem âlim bilinen şahısların da toplum önünde bir cemaati töhmet altında bırakacak tavır ve davranışlarda bulunmasının da karşısındayım. Benim Ahmet’in , Mehmet’in hatası kendilerine zarar verirken , âlimlerin hataları takipçilerine ve dahası tüm İslam âlemine zarar verir. (İslam düşmanlarının eline koz verildiği için) Rabbim ümmetimizi her türlü görünür , görünmez felaketlerden muhafaza eylesin. ÂMİN…

  8. neyse artık konuyu uzatmayalım, sonuçta şunu söyleyebilirim ki herkes aynı yolun yolcusu, hepimiz müslümanız.
    size bir şey demiyorum, belli ki inancınızda samimisiniz ve bu yönünüzle -çoğu görüşünüze katılmasam bile- okyanus ötesinden mehdilik taslayan bazı din tüccarı soytarılara nazaran gözümde yeriniz ayrı…bu yönünüzü takdir etmemek elde değil.
    ayrıca seviyeli yorumlarınız için de teşekkür ederim, bunları başka bir sitede yazsam çoktan dinsiz ilan edilmiş ve ”fuhuş konuşmayı haram sayan” zibidilerden gayet seviyeli mesajlar (!) almış olacaktım.

  9. ES SELAMÜN ALEYKÜM RAHMETULLAHİ VE BEREKETÜ DİN KARDEŞLERİM..BİSMİLLAHİRRAHMENİRRAHİM ALLA HÜMME SALLİ ALA SEYİDİNE VE NEBİYİNE MUHAMMET…SEVGİLİ ABİM 10 YIL OLDU BERBERLİĞİ BIRAKALI VE BEN 1 YIL OLDU ELHAMDÜLİLLAH KURTULDUK İKİMİZDE.EVET BU MESLEK HARAMA DÖKÜLDÜ ALLAH AZZE VE CELLE NİN VERDEĞİ GÜZELLİKLERİ DEĞİŞTİRMEK DEN BAŞKA NE YAPIYORUZ ALLAHU TAALA SAKALI ERKEKLER ÖZEL VERMİŞ BIRAKIN KADINLAR PARLATSIN KENDİNİ EVET SAKAL MÜÜMİNİN SİLAHIDIR İNSANI BİR ÇOK KÖTÜLÜKDEN KORUR …

  10. esselamu aleyküm ben halk otobus soforuyum işim gereği sakal traşı olmayı sart koşmuşlar peki bunda bir sakınca varmıdır

  11. Allah herkese rızkını helal yoldan kazanmayı nasip eylesin. sizi Allah rızası için seviyorum.

  12. ismailaga
    on Nisan 17, 2011, 07:19 said:
    Eften püften dediğiniz sakal ve sarık yüzünden nice alimler asıldı. Peygamberimizin en küçük (küçük derken en hafif manasında) süneti mesela yemeğe tuzla başlamak olsun, bu bizim için çok büyüktür. Kimse buna eften püften diyemez. Çizgi film çocukların beyninde uzun süre silinemeyen etkiler bırakır. Evet, Ali ismi büyük bir sahabe Efendimizin ismidir. Biz bu ismin bir akrebe verilmesini çok ama çok büyük bir terbiyesizlik olarak yorumlarız. Siz, şiilerin öküzlerine “Ömer” ve “Ebubekir” isimleri verdiğini de bilmezsiniz. Halifelere düşmanlık ettiklerinden bu isimleri verirler. Yani yapılan bazı şeylerde kasıt vardır. her şeye hüsnü zan ile baka baka bakılmaz bir hale geldik. Ondan bu manayı çıkartma, şundan şu manayı çıkartma, yanlış anlama, sizin içiniz fesat… Demek ki bir fesat biziz de herkesin kalbi temiz. Ariel Şaron ile yıkanmış…

    —————————————————————
    KARDEŞ RAHMAN CC RAZI OLSUN. BU HİZMETİNİ AHİRETTE KARŞINA ÇIKARSIN. BİLMEYENLERE DE BU BİLİNCİ NASİB EYLESİN. RAHMAN CC RAZI OLSUN NE DİYEYİM

  13. esselamün aleyküm ve rahmetullah ve berekatuh… SAKAL KONUSUNDAKİ GÖRÜŞLERİNİZE AYNEN KATILIYOR VE MÜSLÜMAN BİR ÜLKEDE ZORUNLULUK OLAN BU SÜNNETİN YASAKLANMASINI VE YASAKLAYANLARI KINIYORUM…

  14. esselamün aleyküm ve rahmetullah ve berekatuh yorumları okudumda burda solenmek istenenı herkez kendi penceresinden bakıyor takı ıcıne gırıp vermek ıstenen seylerı alınana kadar ben 22 senedir cocuklugumdan buyana bay vede bayan kuaforluk yapiyordum yasim 34 takı 2010 kadar bir bir cuma gunu iki yaslının sohpetıne kulagım takıldı o gun onlarla sohpet etim vede dinledim bana ışımı sordular bende kuafor oldumu( BAY VEDE BAYAN )belirtim direk su soruyu sordular bereketin varmi sok oldum bole bir tepki beklemiyordum gercektende kazandımdan hayır gormuyordum bana bayan kuaforlunu terk et dediler
    bende biraz arastirmadan sonra bana uygun bi meslek olmadını orendım vede devretmeye kalktım gelen erketi yani dukanın musterısı satın almak ısteyenler ben bayan bırıne vermek ıstıyorum dedım oda olmadı kendıme verdıgım mudet biti vede kapadım o salonu….
    sadece erkek kuaforlugu yapiyordum vede bundan 3 ay oncesine kadar bilicsizce tras yapip kazandimin hellal oldunu dusunuyordum taki sakalı bi abimiz dukanin onunden gecer herzaman slm verir gider ama bikere trasa gelmezdi bende birgun gene cuma gunu caminin orda karsilastim vede tras olmustu sıhatler olsun dedim tesekur eti vede beni koseye cekti tek cumle soledi sakal trasinı bırak hellale haram katıyorsun dedi bi sok daha yasadım vede arastırdım gene haklida soluyordu orendim kadarıyla.. vede sakal trasida yapmiyorum tepkide alyorum izah ediyorum kendimce anlayan anlıyor anlamıyanda cok soru sorup tepki verdimi musade istiyorum kısaca yapmıyorum cokta mutluyum cokmusterimde secildi umrumdada deyil haktala doru yoldan ayırmasın ben doru olduna ınanıyorum vede mesleyımı terk etmedım pasa pasada yapıyorum sellamun aleykum tekrar….

  15. Selam aleykum verahmetullahi veberekatüh sakal traşı yapmayan berber mi olur eski köye yeni adet mi getirdin din değişti bizmi bilmiyoruz kafayı sıyırmis delitmis hadis(size deli denilmedik ce tam iman etmiş olamaz siniz)elhamdüllilah bu hadis ile teselli ediyorum kendimi 8 yaşında baslamisim 23 yaşına kadar devam başka bir iş bilmem tevekkel allah dedim satılık ettim iş yerini ailem karşı koca sülalede arkamda tek teselli veren garib anam dualarim ya rab bana sakalıma cübbeme şalvarıma karşı çıkmayan bir iş nasip et işyerim satılmadan istedigimi buldum elhamdülillah isteyen yapıyor mevla taala nin izni ile şehit bayram hocamın bir sözü var (kamil bir mürşidin yok ise senin konuştukların tahminden ve yandan öte değildir) allah razı olsun

  16. selamun aleykum.. Benim bildiğim bir berber var 8 senedir sakal traşı yapmıyor ve sakal traşı yapmadığı için müşterilerinde müthiş derecede azalma oldu.. Sultangazi 50 yıl mahallesi B. Caddesinde bulunan bu berber abi sırf sünnete muhalefet olmasın diye herşeyi göze aldı. Allah bu gibi beraber kardeşlerden razı olsun

Bir Cevap Yazın

