İsmailağa’da taksiyle gelen dilenci

Yaşadığımız bir olayı size aktarmak istiyorum. Efendi Hazretlerimizin namaza katılacağı ve sohbet olacağı bir pazar sabahı Diyarbakırlı Mehmet abi ile beraber İsmailağa Camisini açıyoruz ve saat gecenin 3’ü.  Araç yoğunluğu olduğu için kaldırım kenarlarına işaret levhaları koyuyoruz.

Birden Draman tarafından gelen bir taksi belirdi. Sarı taksi tam duracakmış gibi olurken devam etti ve ilerde durdu. Bende bakıyorum ne oluyor, kimmiş, neymiş diye. Çarşaflı bir teyze indi taksiden. Yavaşça ilerlerken beni görmüş olması tedirgin etmişti herhalde. İsmailağa sokağına girdi, çıkış kapısının köşesine kıvrıldı. Meğerse bizim meşhur dilenciymiş.

Yaz kış demeden gelen bu dilenciler bağışıklık yapmış demek ki soğuk, sıcak hiç etkilemiyor onları. Devmlı oradalar. Ama çok kazandıkları da bir gerçek. Taksi ile geliyor işine🙂

Buradan alacağımız bir ders var. Dilenci, para dilenmek için gecenin 3’ünde geliyor. Yaz kış… Peki bizler ilim dilenmek için böyle bir zahmete giriyormuyuz? Kar-kış demeden yollara revan oluyor muyuz?

Allah biz ilim ve irfan dilencilerini kapısındn kovmasın. Allah ilme olan merakımızı arttırsın. Şu dilenci bize bu konuda örnek olsun. Sebat ve istikamet konusunda🙂

www.ismailaga.info

2 responses to “İsmailağa’da taksiyle gelen dilenci

  1. Selamun Aleyküm İhvan Abiler..
    Müsadeniz Olursa Bnde Bi Anımı Paylaşmak İstiyorum.. Bundan İki ay Kadar Önce Pazar Sohbetinden Çıkmış Yasin Kitap Evine Doğru gidiyordum.. Braz sallana Sallana gdiyordum ki Birden İsmailağa camiisinin Caddeye Bakan Köşesinde Güzel giyinimli Hiçte dilenciye Benzemeyecek Kadar Düzgün türkçesi olan bi Bayan Seslendi;
    Bakarmısnız Hoca Oğlum? dedi.. Bende Buyrun demekten Başka bişy diyememdim.. O Kadın Benden Para talep etti.. Eee Bizde Talebeyiz Yok demek Zorunda Kaldım.. Kadına Yok dememLe Kadının Ban averdiği cevap Beni Adeta Yıkmıştı..; Sende Yoksa Bende Başka Bi Enai Bulurum Dert Etme..;)
    Yorum Size Ait.. Vesselam

  2. Ya ne güzel sıcak ortamlar. Allah razı olsun pazar günü gidiyorum inşallah. İsmailağa bekle beni

Bir Cevap Yazın

